Thursday, April 15, 2010

rokok

4.02 am....

baru ja siang tadi berseronok-seronok dengan Mr.Montel

malam nih dah gaduh pulak!

Mr.Montel call aku tadi dalam pukol 2.30am lepas habis dia kena panggil dengan senior dia tuh!

tengah-tengah cakap tetiba dia terbatuk!

bunyi batuk tu macam lain ja..

bunyi macam kering sikit dan tak bunyi macam batuk yg orang sakit tue!

aku sangatla cam dengan bunyi tue...batuk sebab merokok!

macamana aku boleh cam??kalau dah benda tuh aku benci,aku akan ingat sampai mati!aku tak suka ROKOK...aku tak suka PEROKOK....

so setiap benda yg adak kaitan dengan rokok mesti aku akan ingat...!bau baju...warna kuku...warna jari...bau nafas...warna bibir...batuk..suara dan respond orang yg tengah merokok terhadap orang yg sedang berinteraksi dengan dia

pastu aku ada terdengar pulak bunyi "sreet....sreet...."macam yg orang dok ambik nafas masam hisap rokok...

aku tanya dia...dia mula-mula mengaku lepas tu tak mengaku...last2 baru mengaku

alasan....

"hisap rokok utk halau nyamuk!"

macam Malaysia nih dah kekurangan ubat nyamuk apa sampai guna rokok!

aku kenal Mr.Montel,dia bukan seorang SMOKER!dia masuk kem dia gtau yg senior suro hisap rokok.dia cakap dia hisap masa sembang dengan senior tu ja...walaupon aku rasa macam agak tak masuk akal sikit tp kira okeyla kan!
sebabnya,bukan ka kita ada hak utk kata TAKNAK ! bukanka kita ada mulut utk pertahankan diri kita sendiri...nih dah macam lalang dah...orang suruh ikut ja.kata tau beza mana buruk dan baik kan!

then,bila aku tau cerita nih tadi aku macam terfikir...selama nih aku kena tipu idup-idup ka dengan dia?tah-tah masa dok cakap phone dgn aku berkepul-kepul ja asap keluar kan!sapa tau?sebab aku tak nampak kan!

Ya Allah...sedeynya aku membayangkan Mr.Montel merokok!kenapa orang yg aku sayang mesti terlibat dengan rokok?

kadang-kadang aku rasa macam aku dah tak kenal dah dengan Mr.Montel aku...

lepas nih apa lagi kenyataan yg bakal aku terima??

kenapa aku mesti diuji macamnih?tak bolehka biar relation aku dengan Mr.Montel berjalan tanpa gangguan or ujian??

terbayang-bayang balik situasi lepas yg cuba aku lupakan....!

aku ingatkan Mr.Montel takkan biar kenangan nih dibukak semula tapi aku silap.....

Argh...tak boleh tidur lagi..!sampai bila aku perlu bergantung kat ubat utk tidur??bila aku boleh tidur dengan selesa?

kenapa Mr.Montel mesti buat aku macamnih...??

kenapa dia tak fikir dulu sebelum buat sesuatu perkara??

kenapa.....??

No comments:

Post a Comment