Saturday, June 6, 2009

Menggigil shejuk

Teringin pulak nak cerita pengalaman first jumpa kitorang...

Ehem..ehem...!
Macam ni ceritanya...

weekend tu Mr.Montello balik kampung...
Ingatkan dia main-main jer rupa-rupanya betul dia balik kedah dan ajak jumpa...
So,discuss and discuss...bla..bla..bla...
Kitorang pun decide nak jumpa kat Alor Setar...
Specific tempat?
Kat Secret Recipe kat City plaza...

So,hari Sabtu pagi tu aku pun siap-siap utk jumpa dia...
Aku mintak Aznah temankan aku jumpa dia...
Actually,Aznah nie kwn aku mase kat matrik dulu...Tapi,die repeat so aku still boleh jumpa diela kat Kedah...

Actually kitorang yg sampai dulu kat Secret Recipe tu...
Tunggu and tunggu barula dia sampai...
Sambil-sambil tunggu tu dlm hati dah cakap...
"Haiyo..kalau couple asyik kena tunggu mcmnih susahla..."
So,mesti semua tau kan dalam hotak aku nie fikir apa dah time tue...kn?

Lepas tu dia sampai...
Tau tak dia pakai apa?

* Baju kemeja lengan panjang belang-belang colour hitam-putih
* Seluar slack
* Kasut kulit

Tau tak apa yg mula-mula terlintas dalam hotak aku?
"Alamak...dia ker?skemanya..."

Then,dia pun shake hand dgn kitorang...
Ternampak pulak sesuatu....

Tangan dia menggigil la weh!

Giler,first time kot aku tengok lelaki yg meggigil nak salam ngan pompuan...
Nak gelak pun ada...Nak pengsan pun ada!

Sampai Aznah yg agak-agak sengal tu pun boleh perasan.."Rilexla..."dia cakap

Hahahahaha.....malu kot!

Lepas makan-makan kt Secret Recipe dia boleh pulak tanya nak pegi mana lagi?
Aku pun cakap jer "Tak kisah...Tempat dia kn?" (buat-buat jer macam 1st time pegi Alor Setar)

So,dia pun bawak aku pegi menara Alor Setar...

Ehem...Menara tu tempat first dating kitorang!
hahahaha....tk boleh blah kn!

Sambil tengok-tengok pemandangan yg konon-konon cantik dari atas menara tu kitorang cerita-ceritala...
Dari 1 topik lompat topik lain pulak...bla..bla..bla...!

Sambil-sambil tu aku pun scan la pasal diri dia..
Tengok perangai dia..
Tengok cara dia cakap...

Then,dlm hati aku..."This guy not bad jugak!"
hehehe.....

Tapi kan..masa jumpa nih kitorang belum declare lagi pun...juz `Teman tapi Mesra` jer..

No comments:

Post a Comment