Thursday, June 11, 2009

Geramnya aku

Kadang-kadang orang selalu cakap...
"Tak baik marah-marah kat pasangan sendiri..."
"Terima jer dia baik or buruk..."

Tapi,kita kan bukan manusia sempurna pun...
Kadang-kadang kita geram jugak kat pasangan kita tu...
Tambah-tambah lagi bila dia buat something yg kita sendiri tak suka dan dah pesan banyak kali...
Betul kan?
Sapa yg suka ulang cakap banyak-banyak kali kan?

Apa sebab yg membuatkan aku selalu geram kat Mr.Montello ku??

  1. kalau dia balik kampung dia selalu taknak pedulikan aku sangat...Mesej pon kurang..Call lagila tersangat jarang...rasa macam tak disayangi la pulak...
  2. Dia selalu taknak bagitau aku apa yg dia buat...Kadang-kadang tu bila tengah-tengah mesej tiba-tiba stop macamtu jer...Call pulak tak angkat.Tengok-tengok dia pegi bilik kawanla..Rocall la...Macam-macam lagila yg dia buat...Sampai aku rasa macam org BODOH jer tunggu dia reply mesej or call...Bukan nak inform dulu...
  3. Kalau cakap phone dengan dia asyik aku jer yg bercerita bagai-bagai..Dia tukang dengar jer...Bila suruh dia cerita alasan "life kat sini sama jer hari-hari".Kalau life sama pun mesti akan ada experience baru jugak kan?Takkanla takdak pape yg terjadik langsung.Selalu jugakla aku rasa macam aku yg beriya-iya lebih!
  4. Dia selalu nak aku berubah jadi macam yg dia nak tapi bila aku komen-komen pasal dia,dia bukan nak berubah pon..Macam yg orang selalu cakap "masuk telinga kanan keluar telinga kiri"..takdak sikap "Give and Take" langsung....
  5. Dia tu memang tak romantik langsung.Tak kirala apa situasi tapi memang dia taktau macamana nak romantik-romantik nih..Kadang-kadang aku rasa macam jeles jer kat org lain yg bf masing-masing selalu ja nak romantik-romantik!Aku teringin gak nak terima suprise ka dari dia or atleast 1kad yg tulis I LOVE U pun dah cukup.Tapi so far sepanjang 3tahun nih takdak papepon lagila...Memang aku ditakdirkan macamnih kot seumur hidup...Huhu...kesian kan aku nih!

Tapi geram macamana pun aku tetap sayang kat dia...Cuma tahap kesabaran aku nih ja yg tak boleh nak hold lama-lama.Selalu ja ter-meletup!Tah apa `manderem` yg dia guna kat aku tah...

Nytes to all....

No comments:

Post a Comment