Wednesday, August 25, 2010

Al-Quran


Tergerak hati nak baca Al-Quran yg baru beli kat Jln TAR
Punyala lama tak baca kan...adoi tergagap-gagap....merangkak-rangkak
Terasa yg diri nih sangatla jahil dan jauh dari-Nya
Kalau dulu habis Quran 2-3kali pon tak guna sebab sekarang dah rupa mcam baru nak kenal Quran.....

Segala tajwid...sebutan yg dulu belajar kat sekolah pun macam dah lupa-lupa sikit
Tetiba rasa insaf...rasa menyesal sangat sebab lambat sedar.
Say thanx to Mr.Montello sebab telah menyedarkan aku utk baca Al-Quran
Dari dulu lagi dia cakap baca Al-Quran selalu.Tapi baru sekarang tergerak hati nak baca...
Kalaula dari dulu aku terbukak hati dan dengar nasihat dia..huhu....

Rasa macam teringin nak belajar tajwid dan belajar baca Al-Quran lagi.
Tapi ada ka tempat yg nak terima murid tua?
Kalau ada pon kat mana?
Tapi rasa malula....
Mesti nanti tok guru tuh cakap aku nih jahil sangat...huhuk... :`(
Tapi aku teringin....

Malu bila tengok rancangan Kalamullah kat tv3 budak-budak sekolah rendah pon boleh baca lancar....
Takkan bila dah kawin nanti nak bagi anak-anak boleh baca lancar dari mak diorang??
Isy...tak boleh-tak boleh..!

Azam sempena bulan Ramadhan nih....
Nak belajar baca Quran sampai lancar macam dulu-dulu.!

Quran kan penerang hati...rasanya hati aku tak terang sebab tak baca Quran kot!
Takotnya....Apa aku nak jawab nanti??huhuh.....

Bila difikir-fikir sekarang dah akhir zaman.Serious takot sangat sebab aku still ada banyak dosa.
Harap-harap sempatla bertaubat..huhuh....

p/s : Mr.Montello,thanx kat kamu sebab banyak sedarkan saya yer!Kamu tolong saye berubah jadi baik okey?

No comments:

Post a Comment