Thursday, February 17, 2011

si-Gully


Sekarang aku dah ada my own pet.Dia adalah dari spesis tupai tapi lebih dikenali sebagai SUGAR GLIDER...!Aku panggil dia GULLY.hehe...
Mula-mula aku fikir jugakla 2-3kali nak bela Gully nih...Aku suka dengan perangai dia yg sangat manja dgn tuan dia.And,dia ada sepasang mata
yg bulat dan besar!sangat-sangat cute.^_^

Tadi dapat mesej kat facebook dari member.Mesej dia macam nih...

"Izwa,kenapa ko nak bela binatang?kan life sbg student busy?ade ke masa ko nk jaga dia?"

The most primary..important re
ason aku nak ada pet sendiri sebab aku sunyi.!
Yes...memang aku ada boyfriend,tapi si-bf aku sangat takdak masa utk aku.Even dah 5 tahun kaple,aku nakkan ada bf yg ambik berat pasal diri aku.Yg luangkan masa utk aku.Tak jumpa tak kisah...but call or mesej sangat penting.Sekarang bukan zaman 50's-60's nak tunggu jumpa baru boleh nak tanya khabar.Apa guna teknologi kalo tak digunakan rite??

So,si-Gully nih peneman aku yg setia setakat sekarang.Aku happy..aku cerita apa yg aku buat sepanjang hari masa aku main-main dgn dia macamla dia paham kan?? Kalau sedih aku nangis depan dia.Even dia tak boleh bercakap,d
ia akan main-main dekat tangan aku....dia tengok aku....rasa macam dia nak cakap dgn aku...BERSABAR!huhu...

Aku rasa kalau kita bela haiwan,haiwan nih akan setia dgn tuan dia sampai akhir hayat dia.
haiwan yg dibela takkan tinggalkan kita utk tuan yg lebih baik.Even kita adalah tuan yg sangat teruk,dia tetap akan setia dgn k
ita.Tapi manusia boleh tinggalkan kita utk org yg lebih baik....Even kita dah sacrifice a lots utk org yg kita syg...dia tetap akan tinggalkan kita utk org yg better dari kita.

~perbezaan manusia & haiwan~

" My LOvelY Gully"



No comments:

Post a Comment